Выпускной класс? Пора готовиться! Все про ЗНО: расписание ЗНО, регистрация на ЗНО, программы ЗНО, вопросы и ответы ЗНО.

ВУЗы Украины по регионам. Рейтинги ВУЗов. Болонский процесс в Украине.

Высшее образование за границей. FLEX - бесплатное обучение в США.




Поиск по сайту


Главная > ЗНО 2010 > Демо тест по украинскому языку и литературе 2010 ч. 2



Демонстрационный вариант теста по украинскому языку и литературе внешнего независимого тестирования 2010 года
Часть 2

Частина 2. Українська література

Завдання 37–56 мають по п’ять варіантів відповіді, із яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і позначте її в бланку відповідей згідно з інструкцією. Не робіть інших позначок – комп’ютерна програма реєструватиме їх як ПОМИЛКИ!

Будьте особливо уважні, заповнюючи бланк А!
Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей


37.Рядки
– Чумаче, чумаче, чого зажурився?
Чи воли пристали, чи з дороги збився?
– Воли не пристали, ні з дороги збився.
Того зажурився – без долі вродився
узяті з

А   історичної пісні
Б   календарно-обрядової пісні
В   соціально-побутової пісні
Г   балади
Д   думи
38.Сон персонажа є елементом композиції твору

А   «Маруся»
Б   «Наталка Полтавка»
В   «Бджола та Шершень»
Г   «Слово про похід Ігорів»
Д   «Інститутка» Марка Вовчка
39.Думка Епікура «Подяка блаженній натурі за те, що потрібне зробила неважким, а важке непотрібним» актуалізована у творі

А   «Кайдашева сім’я»
Б   «Наталка Полтавка»
В   «Хазяїн»
Г   «Маруся»
Д   «Бджола та Шершень»
40.Персонаж, який, «понадіявшись на своє багатство, зачав знакомитись не з рівнею: зачав, бач, заводити бенкети з повитчиками, з канцеляристами, з купцями і цехмістрами – пив, гуляв і шахровав гроші; покинув свій промисл і мало-помалу розточив своє добро, розпився...»

А   Епамінондас Ляуфлер («Людина»)
Б   Терпило («Наталка Полтавка»)
В   Пузир («Хазяїн»)
Г   Омелько Кайдаш («Кайдашева сім’я»)
Д   Чіпка («Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)
41.У романтичному стилі написано твір Тараса Шевченка

А   «Мені однаково»
Б   «Гайдамаки»
В   «Ісаія. Глава 35»
Г   «І мертвим, і живим...»
Д   «Кавказ»
42.Віршовий розмір уривка
Еней був парубок моторний
І хлопець хоть куди козак,
Удавсь на всеє зле проворний,
Завзятіший од всіх бурлак…

А   дактиль
Б   амфібрахій
В   анапест
Г   ямб
Д   хорей
43.Персонаж, який прагнув «між молоддю насаждать ідеали кращого життя», наголошував, що: «Будущина в руках нового покоління, і чим більше вийде з школи людей з чесним і правдивим поглядом на свої обов’язки перед спільною громадою, тим скоріше виросте серед людей найбільша сума справедливості!..»

А   Петро («Наталка Полтавка»)
Б   Полковий лікар («Інститутка»)
В   Галя («Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)
Г   Стефан Лієвич («Людина»)
Д   Калинович («Хазяїн»)
44.До одного жанру з «Чорною радою» належить твір

А   «Наталка Полтавка»
Б   «Лісова пісня»
В   «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Г   «Камінний хрест»
Д   «Хазяїн»
45.Елементи експресіонізму наявні у творі

А   «Камінний хрест»
Б   «Інститутка»
В   «Маруся»
Г   «Людина»
Д   «Intermezzo»
46.Першим історичним романом в українській літературі є

А   «Камінний хрест»
Б   «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
В   «Людина»
Г   «Тіні забутих предків»
Д   «Чорна рада»
47.Вислів «Любая, милая – чи засмучена ти ходиш, чи налита щастям вкрай» є в поезії

А   «Лебеді материнства»
Б   «Так ніхто не кохав»
В   «Пісня про рушник»
Г   «Два кольори»
Д   «Арфами, арфами»
48.Олесь Гончар назвав «витязем молодої української поезії»

А   Ліну Костенко
Б   Василя Стуса
В   Василя Симоненка
Г   Івана Драча
Д   Дмитра Павличка
49.З-поміж перелічених письменників до шістдесятників належав

А   Олександр Довженко
Б   Григір Тютюнник
В   Василь Барка
Г   Євген Маланюк
Д   Юрій Яновський
50.У кіноповісті «Україна в огні» вислів «Так не підкорятися і так умирати, як умирають українці, можуть лише люди високої марки» належить

А   Василеві Кравчині
Б   Купріянові Хуторному
В   Лаврінові Запорожцю
Г   Антоніо Пальмі
Д   Ернсту фон Краузу
51.У степу під Компаніївкою розгортаються події твору

А   «Марія» Уласа Самчука
Б   «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
В   «Вершники» Юрія Яновського
Г   «Три зозулі з поклоном» Григорія Тютюнника
Д   «Україна в огні» Олександра Довженка
52.Остап Вишня є автором твору

А   «Мисливські усмішки»
Б   «Мина Мазайло»
В   «Марія»
Г   «Три зозулі з поклоном»
Д   «Зачарована Десна»
53.Заклик «І жити спішити треба, Кохати спішити треба – Гляди ж не проспи!» належить

А   Павлові Тичині
Б   Володимирові Сосюрі
В   Василеві Симоненку
Г   Дмитрові Павличку
Д   Ліні Костенко
54.Під впливом пісні сліпого бандуриста написано твір

А   «Маруся Чурай»
Б   «Подвійне коло»
В   «Три зозулі з поклоном»
Г   «Україна в огні»
Д   «Жовтий князь»
55.Метафору «поїзд–дракон», яка символізує сталінський терор, розгорнуто в творі

А   «Три зозулі з поклоном»
Б   «Україна в огні»
В   «Марія»
Г   «Тигролови»
Д   «Мина Мазайло»
56.Віршовий розмір уривка
Безгоміння, безлюддя довкола,
тільки сонце і простір, і сніг.
І котилося куль-покотьолом
моє серце в ведмежий барліг

А   хорей
Б   ямб
В   дактиль
Г   амфібрахій
Д   анапест


Завдання 57–60 передбачають ВСТАНОВЛЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і поставте позначки в бланку на перетині відповідних рядків і колонок. Усі інші види Вашого запису комп'ютерна програма реєструватиме як ПОМИЛКИ.

Будьте особливо уважні, заповнюючи бланк А!
Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей


57.Установіть відповідність між літературним персонажем та його характеристикою:

1   Василь («Маруся»)
2   Максим Гудзь («Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)
3   Лаврін («Кайдашева сім’я»)
4   Полковий лікар («Інститутка»)
А   Моторний, сміливий, він скрізь давав усьому привід; оступався за товаришів, коли ті де на гулянках заводили спірку; говіркий, він завжди вибріхувався перед начальством, як де попадалось товариство.
Б   Брови йому чорні, і уста рум’яні, і станом високий, – така вже краса, що й не сказати! Тільки гордий дуже – на жодну не погляне, не заговорить, хоч там як до його не заходь...
В   Гарний, русявий, чисто підголений; чуб чепурний, уси козацькі, очі веселенькі, як зірочки; на виду рум’яний, моторний, звичайний; жупан на ньому синій і китаєва юпка, поясом з аглицької каламайки підперезаний, у тяжинових штанях, чоботи добрі, шкапові, з підковами.
Г   ...Був широкий в плечах, з батьківськими карими гострими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве. Гострі темні очі були ніби сердиті.
Д   ...Молоде довгасте лице було рум’яне. Веселі сині, як небо, очі світили привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи – все подихало молодою парубочою красою. Він був схожий з виду на матір.
58.Установіть відповідність між письменником і персонажем його твору

1   Іван Котляревський
2   Панас Мирний
3   Михайло Коцюбинський
4   Леся Українка
А   Палагна
Б   Мавка
В   Дідона
Г   Пузир
Д   Чіпка
59.Установіть відповідність між автором та назвою твору

1   Іван Багряний
2   Остап Вишня
3   Микола Хвильовий
4   Василь Барка
А   «Жовтий князь»
Б   «Я (Романтика)»
В   «Чорна рада»
Г   «Тигролови»
Д   «Мисливські усмішки»
60.Установіть відповідність між автором та уривком із його вірша

1   Павло Тичина
2   Андрій Малишко
3   Василь Симоненко
4   Іван Драч
А   Можна вибрать друга і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати.

Б   Красиве засмагле сонце
В золотих переливах кучерів,
У червоній сорочці навипуск,
Що їхало на велосипеді,
Обминаючи хмари на небі…

В   Мене водило в безвісті життя,
Та я вертався на свої пороги,
Переплелись, як мамине шиття,
Мої сумні і радісні дороги.

Г   Ви знаєте, як сплять старі гаї?
Вони все бачать крізь тумани.
Ось місяць, зорі, солов’ї…
«Я твій» – десь чують дідугани,
А солов’ї!..
Та ви вже знаєте, як сплять гаї!

Д   Я візьму той рушник, простелю, наче долю,
В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров.
І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю:
І дитинство, й розлука, і вірна любов.


Частина 3. Власне висловлення


Підтримайте або спростуйте думку:
«Без ядра горіх ніщо, так само, як і людина без серця».


Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи, які найкраще підтвердять Ваші міркування. Проілюструйте Ваші думки посиланнями на приклади з художньої літератури (зазначте назву твору, укажіть проблему, порушену письменником, назву твору, художній образ, через який проблему розкрито, наведіть цитату з твору тощо), історичними фактами або випадками з життя. Не переказуйте змісту, не давайте повної характеристики образів. Сформулюйте висновки.

Роботу запишіть на бланку Б. У разі потреби використовуйте чернетку.

Орієнтовний обсяг роботи – 1 сторінка (200–250 слів). Текст обсягом до 100 слів екзаменатори не перевірятимуть.



Демонстрационный вариант теста по украинскому языку и литературе внешнего независимого тестирования 2010 года. Часть 1

Демонстрационный вариант теста по украинскому языку и литературе внешнего независимого тестирования 2010 года. Правильные ответы

Внешнее независимое тестирование 2010

Главная > ЗНО 2010 > Демо тест по украинскому языку и литературе 2010 ч. 2
 
загрузка...